Szeretettel köszöntelek a Tudástár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tudástár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tudástár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tudástár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tudástár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tudástár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tudástár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tudástár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Bárdoss Judit | 0 hozzászólás
PIACKUTATÁSI HÍREK
Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?
2008. október 30.
Nyomtatóbarát verzió Küldje el a cikket ismerősének
Az internetezők csoportja jellemzően fiatal – a netezők közel fele 30 év alatti - ami az érdeklődésüket is nagymértékben meghatározza.
A mozi és a filmek az érdeklődési rangsor elején találhatóak, akárcsak a tudományos érdekességek, a számítástechnika, vagy a könnyűzene.
A gasztronómia és konyhaművészet a 18-69 éves netezők 40 százalékát érdeklik.
Talán nem meglepő, hogy az életmód és a gasztronómia leginkább a női internetezőket vonzza, több mint 50 százalékuk érdeklődik e témák iránt.
A nemek arányát megvizsgálva azonban azt látjuk, hogy a konyhaművészet és életmód iránt nyitottak 37 százaléka férfi.
Ez az adat fontos információval szolgálhat az e témakörökben honlapokat üzemeltetők számára, illetve azok részére is, akik most gondolkodnak ilyen jellegű weboldalak indításán.
Napjainkban a családi szerepek kissé átalakultak, és a férfiak is mind többször veszik ki részüket a konyhai munkákból, kedveskednek szeretteiknek. Vélhetően ennek is köszönhető ez irányú érdeklődésük.
Az életkor szerinti megoszlást tekintve nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy az életmód és gasztronómia csupán a fiatalokat vonzza.
Ugyan az érdeklődők 40 százaléka 30 év alatti, a 30-39 évesek aránya 26 százalék, 34 százalékuk pedig az ennél idősebbek közül kerül ki.
Klikkelj a képre!
A gasztronómiai érdeklődés után evezzünk át az ételek internetes vásárlásának területére.
Adott tehát a kérdés; Mennyit eszünk és mennyit veszünk online? Az elmúlt egy évben a 18-69 éves internetezők 41 százaléka vásárolt a világhálón. Az online vásárlási tapasztalattal rendelkezők aránya ennél magasabb, 66 százalék.
A „slágertermék” még mindig a könyv, illetve könyvutalvány, amit az internetezők 15 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben a világhálón keresztül.
A meleg ételek kategóriája 13 százalékkal a második az online leggyakrabban rendelt termékek rangsorában.
Ehhez az előkelő helyezéshez vélhetőleg a népszerű pizza- és ebédrendelések is nagy arányban hozzájárulnak.
Érdekes adat, hogy az elmúlt egy évben az internetezők 69 százaléka vett főtt ételt (hagyományos és internetes vásárlás), és 13 százalékuk online is rendelt a kategória termékei közül.
A mindennapi élelmiszerek vásárlása során ugyanakkor még mindig elkerüljük a virtuális boltokat; hideg élelmiszert a netezőknek csupán 1 százaléka vásárolt az interneten az elmúlt 12 hónapban, annak ellenére, hogy 81 százalékuk rendszeresen költ ezekre a termékre.
Klikkelj a képre!
Lehetséges, hogy az online áruházak még nem találták meg a hideg élelmiszerek értékesítésének legmegfelelőbb módját, ahogy az is, hogy a hazai vásárlók attitűdje fogja vissza e shopok terjedését.
Adatok forrása: A cikk forrásaként két nagyobb kutatás szolgál, melyek mindegyike reprezentálja a 18-69 éves legalább hetente internetezők csoportját nem, korcsoport, település és végzettség szempontok szerint.
A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS 10.000 fő online megkérdezésével készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.
Az NRC E-Commerce Trend Report egy évente megismétlésre kerülő tracking kutatás.
A közleményünkben felhasznált adatokat a 2.000 fő online megkérdezésével készült fejezete tartalmazza.
NRC Piackutatás 2008
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!